torsdag den 23. maj 2013

Livets gang på Kobbelgårdsvej

Livet går sin travle gang på Kobbelgårdsvej. Uden for hundelivet, har vi haft travlt med flytning af Sarah . Det er godt nok mærkeligt at hun ikke længere bor hjemme og hun er savnet. Vi har flyttet rundt, så Kasper nu har fået Sarahs gamle værelse og inden længe flytter Basse også. Efter hans flytning venter en større omgang i at få vores kontor tilbage og det bliver godt nok dejligt. Men sikke tomt der bliver i vores hus når han også flytter. Oves hjort er kommet hjem og fylder flot op i stuen og i skrivende stund er han rejst til Polene på jagt efter flere bukke trofæer at pryde væggen med.

Siden Chivas´s kikkertoperation går det trods den trælse melding om hans tilstand fremad. Han trivedes på sin diæt og smertestillende og er blevet temmelig meget mere social og livlig end tidligere så det er jo vældig positivt.

Bailey nyder livet, han elsker sin frisbee og så er han begyndt at cykle små ture med mig, når jeg ellers får tid til at cykle på andet end motionscyklen og han ELSKER det

   Merlot vokser og udvikler sig i vældig fart - Vi har været på udstilling i Bække og fik Lovende - Det pæneste dommeren havde at sige om ham, var at han syntes at han havde en flyvende gang. Ellers mente han at han var for langbenet, skæve vinkler faldende kryds og meget mere. Dommeren glædede sig dog til vi skulle mødes på markprøverne, for det var nok der vi hørte til. Det var nu en herlig oplevelse for Merlot viste mig at hans temperament er præsis som jeg ønsker det. Han hviler så meget i sig selv og selv om der var en stor køter i ringen som nærmest sprang på ham reagerede han ikke på det da den først var væk. Dommeren kunne gøre hvad han ville og alt larm og ballande og mange andre hunde stressede han ikke over. SÅ DEJLIGT.

Vi har meldt til Brugsprøve den 22 Juni. Det er den dag at Merlot fylder 8 mrd, hvilket er kravet for at deltage. Derfor træner vi på livets løs, jeg har gået en prøve et par gange og bestået alle gange, både med dummy og med due eller krikand som det der kastes til apporteringen til sidst. 

Vi træner stadig balje, og sofatræning af aflevering, så jeg er sikke på at den er FULDSTÆNDIG i skabet og kvalitetsikringen stiger og stiger.

Dog er han begyndt at vise unghunde unoder. Helle hundetræner siger at SÅDAN ER DET. Det skal komme når man melder til brugsprøve. Der er øvelser han pludselig har glemt alt om, hvad handler om, og så skal han liiige prøve mig af, ifht om man nu også skal gå på plads eller om man må gå foran mig eller om man skal komme når jeg fløjter. Han er dog stadig et pragteksemplar og retter hurtigt ind med lidt anvisninger.

Vi har også haft ham i vandet et par gange og det har lige taget lidt tid at finde ud af at man faktisk godt kan svømme med de der lange ben :o) Han har en meget stor vand passion og kan ligefrem finde på at hyle op, når de andre skal i. Så lige nu kan han ikke få fornøjelsen af at følges med nogen når vi træner vand.

Vand afleveringen går sørme over alt forventning og klikker træningen har sat sit præ. Jeg ber til at han fortsætter sådan



Ingen kommentarer:

Send en kommentar