onsdag den 24. august 2016

RJK Åbenklasse WT

Tirsdag aften blev brugt på at deltage på RJK's åben klasse Workingtest som blev afholdt i Brøndsted. Kun 10 minutters kørsel herfra. 
Af en eller anden grund bliver jeg mega nervøs når det er "ukendt grund". Jeg har aldrig set en Åbenklasse prøve i RJK regi og jeg havde start nr. 1 😁 Som "støtte pædagog" havde jeg lokket Helle med. Det var jeg meget taknemmelig for.. Det betyder noget at have en skulder og en beroligende hånd i nærheden. En man kan grine og græde med. 


Helle var så sød at filme anden del af prøven som kan ses på videoklippet nedenfor. 

Første del af prøven var en tramp på en græseng. 4 hunde oppe - 2 forest uden line på og 2 bagerst med line. 
I højre side blev der skudt bagud efter en "hare" og skudt frem mod en "fugl- dummy" imens det blev kastet. Merlot skal starte med at hente markeringen som han løser med lidt hjælp. 
Derefter er det næste hund, som skal 
Dirregerer ud til "haren" som vi får anvist ligger i en 90g vinkel ca 15 m. bag skytterne. 
Efterfølgende laves sammen sekvens i venstre side og her er det Merlot som skal hente "haren" det gør han direkte og meget præcist. 
Efterfølgende skal vi gå bagerst med line på. Her ser vi på en ekvipage, som misforstår beskeden med, hvor "haren" ligger og hun dirregere i den total gale retning og blevet bedt om at kalde hjem efter lidt tid og er dermed ude - Gisp  tænkte jeg. Der er ikke meget hjælp at hente. Vi andre 3 går videre til del 2. Som starter når alle har været igennem del 1. Pyhh..jeg er lettet og nervøs på samme tid. 
Hele det efterfølgende hold på ryger ud og yderlige 3 ryger ud da opgaverne ikke løses af forskellige årsager. 

Det betyder at der er 8 med til del 2 ud af 16 deltagere. 

Del 2 ses i videoklippet - ha tålmodighed det vare 10 min 😄
https://youtu.be/j8cK2q2MZ7g

3 ryger ud og 5 præmieres med udemærkelse heriblandt Merlot og jeg 👍🏻
Nøj hvor var jeg lettet og stolt af min hund som arbejdede godt og stabilt. Han holdt hovedet koldt og havde fokus på opgaverne når det blev hans tur. Fedt når træningen bærer frugt. Tak for en skøn dag til arrangørerne og alle de andre for god Sportmanship 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar