torsdag den 2. juni 2011

Baileys første markprøve

Spændt og temmelig nervøs kørte Bailey og jeg til Bække i morges til vores første markprøve.
En C-prøve i begynderklasse. Det var i dag det ville vise sig om både jeg og Bailey kunne holde koncentrationen og om vores træning det sidste lange stykke tid kunne give et tilfredsstillende resultat.

Mit mål var hjemmefra at skulle undgå et D (diskvalifikation) Det får man bla. ved at det kommer hul på vildtet. Noget som jeg har arbejdet meget på at undgå i det at Bailey især i stressede situationer har haft tildens til at bide hul. Min strategi var, at jeg ikke ville hundse med ham omkring afleveringerne og derfor ikke forlange de pæne afleveringer.
Jeg var heldig at have nr. 4 så ventetiden var ikke så lang før vi skulle op. I videoen kan i se opgaverne og hvordan det gik.



Oven i købet endte det med at vi blev blev kaldt op som nr. 4 bedste hund som fik 1.præmie ved den dommer jeg var oppe ved.
4 må være mit lykketal i dag og jeg er mere end tilfreds med prøvens forløb.

Efter markprøven endte det med at Bailey pludselig kom med i udstillingsringen.
De efterspurgte hunde til barn/hund konkurrencen og Michael med Joey havde sin kæreste Majbrit og hendes datter Maria med - Maria ville mægtig gerne ind og deltage, men hun manglede en hund. Joey var lidt for vild til dette foretagende men jeg mente godt at hun kunne klare Bailey. Derfor fik hun lov at låne ham. Det klarede hun SÅ flot og de fik en flot 2. præmie sammen og en fin blå roset som jeg er sikker på skal hænge på Marias værelse.
Tak Maria fordi du var så dygtig til at føre min hund- det var flot, især når nu i slet ikke kendte hinanden.


Resten af dagen gik med super hyggeligt socialt samvær med alle de dejlige hundefolk og med at se en masse dygtige hunde arbejde.
Det gik super godt for "Daubjeg klanen" som vi har fulgtes med i dag.
 Verner/Effie blev dagens bedste hund ved den dommer han var oppe ved og efter ham som nr. 2 kom kuldbror Michael/Joey, nr. 3 blev kuldsøster Ilse/Kimmi og sidst men ikke mindst fik Majbrit/Fifty også en 1 præmie.
Sikke en fantastisk dag - tak for hyggeligt selskab alle mand.
   
En stolt og glad fører og en træt hund kørte hjem efter en pragtfuld dag i Bække

1 kommentar:

  1. Tillykke!
    Hvor er det skønt at høre at alt jeres arbejde nu giver resultat :-)

    Han er en lille superhund !

    SvarSlet