søndag den 23. september 2012

Træning og træning

B og jeg træner flittigt for tiden. Vi træner i åbenklasse i Region syd om tirsdagen, på vej i vinder samt dirregerings træning hos Marianne. Det kræver selvfølgelig og lektier hjemme så der trænes på højtryk. Men effekten er ikke helt som jeg gerne vil ha det ;-) Den lalleglade tosse syntes det er kedeligt og laver flere og flere KØTER ulykker undervejs. Hopper i åen, springer efter frøer og fluer samt tåger en anelse rundt - Meen vi lærer dog en masse undervejs og hjemmetræningen, hvor der ikke er så meget ventetid er en fornøjelse. B's svaghed er og bliver hans raskløshed og impulsstyrret adfærd. Træningen er fantastisk og jeg blev i dag mindet om at gøre noget som jeg ikke plejer. Overrask og lav træningen så spændende at hunden IKKE gætter hva vi skal. "Når hun gør sådan skal jeg .... Nix ikke i dag i stedet skal du.... - yep det kan da trods alt gøre mig mere spændende end fluer og frøer

2 kommentarer:

  1. Smil!
    Jeg er glad for at du klarer dig i den hårde konkurence - med fluer og frøer.

    SvarSlet
  2. Du må bare sætte pris på alt det du lærer. Bailey er en god læremester i spændende hundetræning, og al den viden kan du bruge på de kommende generationer af jagthunde hos jer :-)

    Troja har lært mig utrolig meget, og jeg har også revet mig håret tusinde gange. Men hun insisterer stadig på at ville lære mig at livet og hundetræning ikke altid er den lige vej...

    Nyd det!

    SvarSlet