søndag den 27. januar 2013

Varm and indfanget til Merlot

Min luftetur med Chivas og Bailey til formiddag endte med at jeg gik hjem med et stykke gråand under armen - UPS

Nede på engen ved åen sprang Bailey pludselig i - Der lå en andrik og rappede som han ikke kunne lade ligge trods mine skæld ud. Mod forventede lettede den ikke, men dykkede derimod. Bailey rodede rundt efter den, før det gik op for ham at den var bag ham og han havde skubbet ørepropperne HELT ind i ørene så han overhørte mig TOTAL - Han eftersatte den på ny, hvorefter den dykkede igen og sådan blev det ved.

Jeg indså at jeg måtte ud og hive ham op, for høre det ville han ikke - Chivas slentrede med mig langs åen.. Pludselig opdagede han, hvad der var på færde og da anden dukkede op efter endnu et dyk lige ud for ham, sprang han også i åen med lynets hast og i et huk havde han den i munden og slæbt op på den anden side af åen. Bailey svømmede stadig rundt i åen og kunne ikke forstå, hvor den nu var blevet af.

Jeg kaldte Chivas hjem, han stod på den anden side med anden liggende på jorden foran sig, den sprællede stadig lidt med fødderne så den var ikke helt død af "jagten" på den. Chivas forsøgte at få greb adskillige gange, men det lykkedes ikke helt. Det gik op for mig, at han tand virkelig måtte gøre ondt siden han ikke kunne bære anden. Så fik Bailey lov at springe over åen og hente den og med hans "jerngreb" døde anden.

Ved nærmere undersøgelser kunne jeg konstaterer at den ene vinge var slemt brækket, så der var ikke noget at sige til at den ikke lettede- Pludselig var jeg helt glad for Baileys jagt, nu slipper den stakkels and da for en lang og smertefuld død i kulden..

Det betød jo så også at jeg kunne præsenterer endnu et stykke varmt vildt for Merlot hjemme i haven.

Først snuse til den 

Prøve at tage fat i den 

MEN DEN ER GODT NOK TUNG SÅDAN EN, SÅ JEG TRÆKKER DEN HJEM

EJJ, JEG KAN GODT



ja, man må jo finde de steder hvor min lille mund kan få fat når sådan en stor fætter skal slæbes hjem til mor 




1 kommentar:

  1. Sikke da en jagt, I var på. Og flot flot som den lille Merlot kan 'håndtere' anden :-)

    SvarSlet