onsdag den 25. maj 2016

Apporterings prøve i RJK

En varm majdag bød på vores første prøve i RJK regi - Apportering prøven. 
I virkeligheden svarende til DRK's begynderklasse. Men RJK har mere fokus på detaljerene, som skal sidde mere præcis i skabet end DRK ligger vægt på.
Jeg havde det som om jeg skulle til min første prøve nogen sinde 😁 Jeg var nervøs som bare pokker. 
Vi kæmper kontinuerligt med hvor PLADS er.. Merlot og jeg er ikke altid enige om dette punkt. Jeg har også en hund som går meget bredt og dybt i det frie søg og her stod vi over for en meget lille søg. Så jeg viste jeg kunne få udfordringer. 
Vores præstation rakte heldigvis til en bestået.. 16 hunde deltog og kun 8 bestod, så helt let var det ikke for alle.
Nogen røg ud på en dårlig fri ved fod.. At hunden ikke samlede spontant op på markeringen eller i søget eller hvis den gik fra vildtet i søget. Så reelt dømt, hvis man skal se på, hvad en god jagt hund skal kunne præstere. 
Helle var med som opbakning og jeg var heldig, at hun ville forevige prøven på video til os 
https://m.youtube.com/watch?v=wqkLPoz0zDs&feature=youtu.be

Ingen kommentarer:

Send en kommentar