mandag den 16. januar 2012

I LOVE IT !!!!!

Hvis Bailey kunne tale - er jeg sikker på, at han med den største "Ole Henriksen stemme" ville sige I LOVE IT om aftenens træning til agility hos Sannes Hundecenter.

Nu var alt det farlige fra første gang slet ikke så farligt længere og han havde en endnu større fest i aften end sidst. Vi startede med at træne springteknik. Det er helt sikkert favorit disciplinen at springe. Lyn hurtigt kom han alle 5 spring igennem og tog dem så også lige retur når jeg kaldte :O) 
Slalom gik også bedre, men det er bestemt ingen favorit. Dels bliver han lidt usikker på alle de pinde, men han syntes også det er mærkeligt at han skal føres af Elsebeth

Han skulle over en A-bom (tror jeg det hedder) som han syntes er mega sjovt og gentage vippe tilvendingen. En tunnel hvor den starter med at være til at gå igennem og herefter hænger stoffet slap ( uvidende om fagnavnet) blev også introduceret og  efter 2 gange med hjælp fra en makker i den modsatte ende til at holde lidt i stoffet kunne jeg uden problemer sende ham fra både venstre og højre side.

Sidste øvelse var et spring - en tunnel - og et spring. Vi skulle startede bagfra med at sende over slut  springet, og hvis det gik godt, skulle vi sende gennem tunnellen og over springet. Gik det godt skulle vi gå videre og tage det første spring, tunnel og spring. Min kære SUPERLAB fik vist hver øvelsen een gang ved hver post og løb dernæst banen i turbo fart. Han ELSKER det og er super glad og fuldstændig fuld af gejst og springer nærmest på plads for at blive sendt igen og igen..

Helt høj over dagens træning, kørte jeg hjem med tanken om at hvis jeg nogen sinde skal kunne følge med ham rundt på en hel agility bane, så skal jeg da vist til at løbetræne igen.:O)

2 kommentarer:

  1. Den tunnel med med stof til sidst, hedder en pose.

    Dejligt at høre, at han synes det er sjovt.

    SvarSlet
  2. Tak Kim, ja du kan nok se jeg virkelig er på bar bund her i denne branche :O) Men vi har det sjovt og det er bare herligt.

    SvarSlet