mandag den 21. juni 2010

Pølse i vand.

I dag var vi til hvalpe "fortsætter" træning i Assens.


Vi kom lidt sent afsted, da jeg lige skulle forbi skolen og se om min skriftlige karakter var kommet. Det var den og mit humør var HØJT hele vejen til Assens, for jeg havde sørme fået 12.


Lettere forsinket ankom vi til pladsen. Linda var igang med at hilse på alle hvalpene. D.v.s kikke øre, tænder og røre over alt. Bailey var lidt vild, da han godt kunne mærke min begejstring men det gik.


Så var det



  • Kontakt og holde den i længere tid.

  • Line førering

  • Dæk og bliv

  • indkald med sit foran

  • til sidst en lille sjov pølse leg i vand


Lineføreing går overalt forventning og Bailey holder SÅ flot kontakt i lang tid, min udfordring er at lade være at se på ham hele tiden. Men man er vel lidt forelsket i sin lille hvalp, så det er svært ikke at se på den


I dæk øvelsen, sprang jeg ud i det og Bailey overraskede mig positivt. Jeg har ikke øvet dæk, da vi ikke skal bruge den meget, men i stedet brugt sit. Derfor rejser Bailey sig, med det samme godbiden er falde, når jeg en gang imellem for ham i dæk. Men så gav jeg et bliv signal, ganske som i sit, og så blev han da bare liggende. Jeg kunne som i sit gå 10-15 skridt bagud fra ham, det svære iver at gå rundt om, men det prøver vi os så frem med.


Indkald er også lige i skabet og ikke noget vi bøvler med, lige som stort set alle de andre på holdet. Hvor er jeg glad for det.


Pølselegen, DEN VAR SJOV, syntes Bailey. Der var 4 str. skåle med vand i. og pølsen bliver smidt ned i vandet og opgaven for hunden er at fiske pølsen op ad vandet. Ikke alle hunde bryder sig om at få snuden under vand, men det var Baiy total ligeglad med. De 2 små blev hapset op i et snuptag, den 3 tog lidt længere tid og hele snuden var under vand, alt imens han trak vejret igennem vandet. Den sidste var så stor at næsten hele hovedet blev dyppet. Ingen problem og pølsen blev fisket op uden at hovedet kom op til overfladen før pølsen var i munden.


Aftenes træning sluttede at med et par ture igennem agillity tunnelen som var sat op med sving. Den er også sjov og Bailey fræser igennem. Da det var tid til leg, havde Bailey mere travlt med at løbe hen til den store balje vand og dykke hovedet ned i. Måske der lige var et stk pølse tilbage.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar