søndag den 7. november 2010

Drivjagt med Chivas og and med tøj på

I dag havde jeg fået lov at komme med som hundefører på jagt i konsortiet ved Ferupgaard.
Noget både Chivas og jeg nyder meget.
Det var pragtfuld vejr og der blev set mange dyr på vej til mødestedet.

Chivas arbejdede rigtig godt. Han startede med at hente 2 anskudte ænder i den kolde sø.

Her fik jeg brug for min nye "andegokker" som Ove har bragt med hjem fra England.
Et super værktøj, når man ikke er hardcore jæger.

På vej tilbage til bilerne, fik han lettet 2 dyr, og var nem at stoppe, så jægerne havde skudchance uden at ramme ham.

I en lille skov remisse, fik han lettet yderlige 2 dyr,
hvor at han hurtigt var henne og "nedlægge" det allerede forendte dyr. Han virkede overbevist om, at det også skulle leveres til hånd. Det viste sig jo så at være lettere sagt end gjort. :O)

Sidst men ikke mindst blev det til en apportering af en hare da vi gik en hare tramp.

På parolen lå der 3 dyr - 1 hare - en fasankok - 1 gråand - en troldand - en pibeand og en due.


Hjemvendt fra jagt, kunne Bailey få lov at fejre hans 8 mrd fødselsdag med at prøve at apporterer en due og et par ænder ude på engen.

Hans vildbegær er stadig MEGET højt og han tøver ikke et sekund med at samle op.


Han kommer også meget fint hjem med det til mig, men stresser op når han skal afleverer og tygger derfor i vildtet. Han endte med at lave et lille tand hul i en and og en due


Det fik mig i tænkeboks og jeg måtte hjem og finde en løsning, så de små rapper ikke bliver helt flået. De 2 små ænder har hermed nu fået tøj på og gråanden har fået elestikker om vingerne.





Vi prøvede igen ude i haven og denne gang gik det væsentlig bedre både med Hr. elestik rap og med de 2 vinterjakke bærende ænder.

1 kommentar:

  1. Det lyder som om Chivas har haft en herlig dag - og hvor er det nogle fine veste til ænderne.
    Måske kunne du få en lille forretning med at lave veste til fjerkræ :o)

    SvarSlet