mandag den 11. marts 2013

Merlot hilser på kanin, krikand og due

For flere dage siden tog jeg lidt vildt op af fryseren, men hold da op det har taget langt tid om at tø op.
Endelig var kaninen blevet lidt blød og duen og krikanden var helt tøet op og det var tid til at Merlot skulle prøve at hilse på dem.

Han hoppede op og ned af mig fra vores skur i garagen og ud i haven og syntes det duftede herligt og var meget interesseret i det.

Kaninen blev lagt på græsset og han fik lov at snuse til den, han gik omkring den et par gange forsøgte at få greb, men valgte at ta fat i ørene og trække den hen til mig.. Jo Jo, mor SKULLE have den, men den virkede lidt uoverskuelig at bære. Efter et par forsøg lykkedes det dog at hitte ud af, hvordan den lå bedst i munden


Fætter due, var ingen problem og lå perfekt i munden og direkte hjem med den.. Vi øvede et par UD fra den ene ende af haven til den anden og sikke en vældig fart der er på ham, når han skal ud til vildtet men samtidig behandler han det hele med en dejlig ro og fornuft som jeg aldrig har set ved Bailey - Bare herligt og sikke en ro det giver mig ! Afleveringen er selvfølgelig ikke noget vi arbejder i lige nu, jeg koncentrere bare mig om at være super glad for at han kommer hjem til mig med det han har i munden - og med min begejstring for min skønne lille hund er han vist ikke i tvivl om at jeg er begejstret. 




Krikanden var lige så nem og interessant som duen og den lavede vi også et par fremadsendinger til.


Merlot syntes det var herligt at arbejde med vildt og han bar stolt krikanden tilbage til skuret i garagen
og bagefter var han klar til en lur - Godnat til de lange ben med de store poter og drøm sødt om alt det vildt du fremover skal få lov at hente i dit liv



Ingen kommentarer:

Send en kommentar