mandag den 4. oktober 2010

Uge 39 fløj afsted

Hele sidste uge fløj afsted.

Tirsdag var vi til brugsprøve træning. Ove var med som kameramand, så nu er det også filmet, hvordan det går til træning.

Vi startede med skud træning. Alle skulle gå på linje ned mod skytterne, som stod langt fra og skød og kastede med dummyer Der var en masse stop lagt ind, så skytterne kunne lade og til sidst var vi helt nede ved dem. Bailey gik flot på plads og var ikke spor anderledes end han plejer selv om der var skud og virvar.
Dejligt. Udover skud var der markering/afleverings øvelser og bliv øvelse. Det går rigtig fint og Bailey har INGEN problemer med at sidde stille de 50 m og heller ikke med markering/aflevering. Vi er faktisk i den grad klar til at gå en brugsprøve. Vi mangler bare, at han bliver en en mrd ældre.!

Onsdag fik jeg trænet lidt på engen, og der begynder at være pænt styr på de lidt længere dobbelt markeringer.

Torsdag var det tid til unghunde træning i DKK.
Her fik vi trænet Lineføring i gang og løb, og så var der næseprøve træning.. Det går ikke for godt, for Bailey bruger øjnene og vil gerne skovle alle pindene op. Vi træner i højt græs herhjemme, men jeg ser ikke rigtig fremskridt endnu. Det er åbenbart en hård nød at knække.

Så skulle vi trække et tricks som vi har fået for som lektier. Jeg trak "gi pote/gi five" og jeg måtte gerne difrencerer mellem højre og venstre.
Bailey syntes det er herlig træning og han tilbyder pote i et væk. :O)

Fredag fyldte Ove år, så der gik dagen med fødselsdag i stedet for hund, det var de ikke tilfredse med.

Lørdag skulle jeg have været til unghundetræning i DKK, men alt fødselsdagsmaden havde gjort kål på min mave, så jeg måtte blive hjemme med ondt ondt i maven. Hundene måtte nøjes med en gå tur af Ove.

Søndag drog Ove og Chivas på jagt og Bailey og jeg tog i Kongens kvarter med 2 andre fra brugsprøveholdet (Kim med Morgan og Torben med Casack) Det var en rigtig god dag for os alle. Vi fik trænet "søg" lidt markering og dirregering for Bailey. Så havde vi sat en brugsprøve bane op, som vi gik, og alle bestod (i hvert fald næsten)

Til sidst fik hundende lov at løbe og lege og det blev til en tur i søen, for at skylde alt mudret af.
Det var rigtig godt for Bailey at få leget med de andre. Morgan har han set sig lidt sur på tidligere og har knurret noget af ham. Men hvad de end måtte have imellem sig fik de løst og de blev meget gode venner til sidst. Casack fik så tilgengæld fortalt Bailey, at han altså IKKE skal bide i øre. UHA, der blev han lille, min ellers så kæphje hund, smed sig omgående om på ryggen. Sundt for ham at prøve, at det ikke altid er ham som er "førerhund"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar