mandag den 9. maj 2011

Afslutning i varde

I aften var afslutning på begyndeklasse træningen i Varde ØV ØV. Det er trist for det har været super god træning og Bailey og ikke mindst mig har gennemgået en rivende udvikling fra 1 træningsgang til i aften. Der er både kommet mere ro og mere koncentration på ham. Han bruger ikke længere alle sine ressourcer på de andre hunde, mennesker og det nye terræn.
Bailey viste sig også fra sin allerbedste side i dag, så det var jo ekstra positivt.
Vi måtte selv sætte holdet så Michael, Majbrit og jeg var sammen og Lise var med for at se, hvad det hele går ud på.
1. Post var ved Erik Aalund. 2 markeringer på vildt samt en dirregering til en kanin på samme sted som markeringerne var faldet. Jeg var meget i tvivl om vi skulle vælge dummyer eller vildt. Jeg endte med at bede om 2 dummyer og en kanin til sidst. Jeg var nervøs for at han ville stresse op og ende med at lave hul på anden og det var der jo ingen grund til.
Dummyen skal falde for enden af det åbne stykke igennem det noget humblede terræn.
Bailey løber hurtigt derud, men får fært af tidligere vildt og hænger fast i den fært i stedet for at fange dummyfærden. Vi bliver enige om at vi vist hellere må prøve anden alligevel, så jeg kalder ham hjem og sender på ny.
Han samler flot op, holder den flot og kommer lige hjem og aflevere den så fint. JUBII ingen huller!!!
Ligeledes med næste and og med kaninen. Han skulle liiige til at "aflive" kaninen på vej hjem men fangede hurtigt at det ville jeg ikke accepterer, så jeg fik den pænt i hånd.

Næste post var hos Jørgen og bestod af 2 markeringer med samme nedfaldsted men på 2 positioner. Samt en dirregering ud til sidst, som skulle sendes fra sidste placeing.
 Det var i svært terræn med lyng, høj bevoksning, graner og en sti
Bailey løste opgaven FLOT FLOT og gik direkte på den første markering.
Den næste som var den svære, skulle han lige bruge sin næse til at fange et kort øjeblik, a den lå under lyngen, men han blev i det præcise område som den var faldet.
Dirregeringen løste han direkte og præcis og jeg skulle områdefløjte et kort øjeblik og så var den hjemme. Jørgen havde stor ros til overes og var overasket over at det virkeligvar den samme hund som jeg startede med, som dengang var ukoncentreret og usikker. Dejligt når andre end jeg selv kan se fremskridt.
Sidste post hos Marianne var et søg. Det løste han ikke i sit højeste tempo, men han gjorde det sikkeret og stabilt. Han trak gode færder og samlede op indefra på de færder han trak.

Alt i alt en perfekt omgang træning som for en gangs skyld var ret tilfredstillende :O)

Vi sluttede af med ro i bilen og hygge for deltagerne i Begynder og Åben. Det blev såmænd også til en fødselsdagssang for Erik med fløjter og det hele.



 hmm, hvor ser det elles lækkert ud det de disker op med.




Sammenskuds gilde og STORT TILLYKKE TIL ERIK:

Tak alle sammen for god træning og for herligt selskab.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar