onsdag den 18. maj 2011

HD-AD og øjenlysning

Efter 55 minuter og knap 2400 kr fattigere, kørte jeg hjem med en MEGET TRÆT Bailey fra Rødding dyrehospital, hvor Gunnar Gram havde øjenlyst, HD og AD fotograferet ham.
jeg er så træt så træt så træt.


GODNAT !

Vi startede seacen med at damen ved skranken dryppede øjnene, så pupillerne ville blive ved med at blive store når der skulle lyses ind i dem. Så kom vi efter lidt ventetid i venteværelset, som duftede HERLIGT syntes Bailey, ind til selve øjenlysningen. Gunnar brugte adskillige smarte apparater og Bailey tog det hele pænt og roligt. Et apparat var særlig smart for der var et lille spejl på, sådan at jeg kunne følge med fra siden og se ind i hans smukke grønne øjne helt nde bagved.
ALT var perfekt- dejligt ! Jeg viste godt at han ikke kunne have PRA da hans DNA er fri via forældre, men hvis han engang er værd at bruge som avlshan, så skal øjenlysningen have fundet sted, så det kunne vi lige så godt få lavet med det samme.

Herefter var det tid til AD og HD fotografering. Inden da skulle han lige have et lille prik i benet med lidt beroligende middel.. Jo tak han kunne knap vralte ind i lokalet ved siden af, før han væltede omkuld på gulvet, så det virkede ret effektivt.
 Klar til albuefotografering

Klar til hoftefotografering

Jeg blev iført en "rumdragt" så jeg kunne være med i det hele. Det var rigtig dejligt for både mig og Bailey. Detså dog lidt barsk ud, fordi der blev hevet og sledet lidt i benene på ham. 4 gange måtte han tage det fordi min lange spinkle hund ikke har en alt for flad ryg at ligge på, så han hældte lidt til den ene side under 3 af billederne og det måtte han ikke.
Gunner måtte ikke sige meget om resultatet, men fik dog sagt at det så godt ud og at han havde gode stærke hofter, så han kunne holde til hårdt arbejde i mange år.

Nu må jeg bare vente spændt på resultatet fra DKK

Efter hjemkomst var det en træt træt Bailey som gik rundt på græsplanen men smålukkede øjne men efter et par timer var han helt frisk igen. 

1 kommentar:

  1. Ja, det er nogle dyre billeder. Men heldigvis ser det ud til at Bailey ser godt ud indvendig :-)

    SvarSlet