mandag den 23. maj 2011

Søndags hygge

Malene og Michael havde taget arrangeret lidt søndags hygge og træning, hvilket vi var mange som var rigtig taknemmelige for,at de havde taget initiativ til. Vi startede med med frisk morgenbrød og Kaffe/The alt imens hundene kunne trisse omkring og nyde livet lige som os.
Her sidder vi til en kort formiddags pause.
Vi var omgivet af tæver så jeg kunne roligt lade Bailey gå omkring. Han blev lige sat på plads af skrappe Frigg og Freja da han blev for nærgående, så kunne det ellers nok være han kunne finde de pæne maner frem igen.
Træningen blev delt op i vinderklasse og begynderklasse. Vi startede med linje træning i en firkant, hvor vi skiftede til at kaste og sende. Det var derfor også en god øvelse for mange andre ting end lige linjer.
Herefter blev det markering på land over vand. For mange betød det også træning i aflevering fra vand. Her kunne jeg med stolthed nu slå fast at den sidder i skabet. Jeg tør nu stole så meget på at den er i orden, at det ikke længere er noget jeg har som tema. DEJLIGT !

Michael opfordrede til at man bruger begrebet "OVER" når man sender sin hund på en markering som falder på land over en lille sø eller  å løb eller grøft eller lignende. Det er et godt begreb at lære hunden allerede nu, da der kommer mere og mere af det i højere klasser. Bailey lurede lige et sekund på mig da jeg brugte den kommando i stedet for apport, men fattede hurtigt at det var det rigtige han gjorde. Jeg glæder mig også over at han kommer direkte hjem over vandet og ikke prøver at løbe uden om.

Herefter lavede vi markering på land med skjult nedfaldssted og kaster igennem et hegn af træer.

Efter en god pause kom der skidtvildt og storvildt frem :O) Der var en kæmpe gås og en øv skarv vi kunne hygge os med. Gåsen var noget af en udfordring - hvor pokker skal man samle den op henne ? - hvordan pokker skal man slæbe den af sted..?

UPS jeg tabte den store fætter

Ja, så må man jo slæbe den i vingen når man ikke kan gabe over den.

Da skarven kom frem, viste Bailey stor nysgerrighed, ganske som han plejer omkring vildt. Meeen ved nærmere undersøgelse så ville han da helst være fri..! Ja jeg skulle simpelthen opfordre ham til at samle op og komme med den.
Jeg kommer med den, men den er fandeme ikke ret lækker sådan en fætter skarv.! 

Da træningen var færdig, var grillen tændt op. Michael og Malene tryllede de lækreste grillede pølser frem, kartoffelsalat, flutes og hele svineriet var lige til at sætte tænderne i, da vorherre syntes at vi trængte til vand.! Sluserne blev åbnet og på få sekunder var alt og alle drivvåde. ØV ØV, men hva efter en rigtig god og hyggelig dag kan lidt vand ikke ødelægge humøret.
Bailey slapper af med sine gule venner Freja og Kiwi i pausen FØR regnen.



Efter træningen gik turen til Silkeborg for mit vedkomne. Jeg skulle med Lise op og se på hendes kommende hvalp hos Birger Hansen efter Bella og Lochiness Green Chive... Nårhhh hvor er de små og nuser som 4 uger gamle, har allerede helt glemt hvor små..
Det blev til rigtig god hundesnak og som Rasmus (Lises søn) sagde da vi kørte hjem, så fattede han ikke en brik af det vi havde talt om og i øvrigt lød det som om vi havde kendt hinanden i mange år. Hvor har han dog ret, man bliver jo hurtig indforstået i denne "verdnens" udtryk og man kan jo nemt snakke i timevis idet man jo deler en fælles interesse som man brænder for. Så kan det jo være ige meget om man kender hinande eller ej. Det er jo herligt.
Herlig var også de 2 dejlig hanner som Lise skal vælge imellem. En som på aftenen var stille og træt, har et fint lille hovede og spinkel bygget.

 En som på aftenen var fuld af ballade og ville lege med alt og alle. Bredt hovede og kraftig bygget.
 Umuligt at sige endnu hvilken en det skal være. Det bliver spænende og se hvem der bliver ny legekammerat til Chivas og Bailey. Vi glæder os !        

Ingen kommentarer:

Send en kommentar