onsdag den 7. april 2010

Dygtig lab..

Chivas og jeg gik i engen med dirigeringstræning for øje. Chivas var tændt, og jeg valgte at starte med kort afstand og øge afstanden hurtigt. I højt græs smed jeg 5 dummies i forskellige størelset og varianter. (pels, tæppe og kanvas) Vi startede på 30 m. Det gik i fuld galop, man han løste det perfekt. Jeg øgede afstanden til 70 m. Det gik lige så fint. 100 m. og jeg indlagde et stop fløjt. Dette træner vi en sjælden gang, for ikke at tage farten af ham når han løber ligeud. Når jeg fløjter og har øjenkontakt kaster jeg en dummy skråt bag mig. Så kan han se at der er et formål med at stoppe, at jeg vil ham noget. Dernæst sendte jeg ham back. Det gik super..og han får lov at hente den skråt kastede som en knaldapport.

Vi gik yderlige 50m m og afstanden var nu 150 m. Denne gang blev det noget slingerene, men for ikke at tage noget fart af, når jeg nu lige havde forstyrret ham tidligere, lod jeg ham gå. Da han nærmede sig, kunne jeg de at han godt viste hvad han skulle og han gik direkte til dummyen. Super lab, Vi pressede citronen, men det gikheldigvis godt. Vi gik tættere på den sidste og ændrede vinkel. Så sat jeg ham af og gik 10 m fra ham og sendte ham til højre.

Sarah, som var ude med vores puddel Malthe og sin veninde Pernille som var ude med lille lucca (shit zu) på 4 mrd. kom forbi engen og så blev det til lidt leg. Chivas er lige så forsigtig ved lille lucca, selv om hun gør, hvad hun kan for at gøre sig til over for ham.. Det er forståligt, han er da for lækker og SÅ dygtig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar