lørdag den 24. april 2010

Hvalpetest

Så kom dagen, hvor vi kørte spændte til Præstø, for at vælge hvilken hvalp, som skulle være vores.

Helle (www.superhunden.dk) havde lovet at tilbringen dagen med os, og lave hvalpetest på de 2 hanner som jeg havde at vælge imellem.

Testen har 10 test momenter, og er med til at give et billede at hvordan hvalpen er som individ.

De 10 momenter.

Tilgængelighed - Leg - Følsomhed - Tvang - Social dominans - Højde dominans - Apportering - Nye elementer - Lydfølsomhed - synsfølsomhed.

Jeg fik afvide at jeg kunne vælge mellem de 2 gule hanner, da den sorte var valgt til til Findland.

Heldigt, da det var præcis det som jeg gerne ville, da jeg gennem de sidste 7 uger totalt havde forelsket mig i de gule, og da jeg jo helst ville vælge ud fra evne og ikke farve, gjorde det, at de var ens farvet det meget nemmere.

Det viste sig at være 2 HELT forskellige hunde.

Hund 1: viste sig at være yderst tillidsfuld, ikke bange men heller ikke en bulderbasse, havde en sund reaktion, meget villig godt til at apporterer, meget opmærksom og en super samarbejdsvillig hund.

Hund 2: viste sig at være rigtig modig, yderst selvstændig (til det for meget at det gode siden) rigtig god i lyd, syn opgaverne men ikke bestem samarbejdsvillig. Den havde faktisk mest travl med at udforske verden.

Efter testen var jeg pludselig i tvivl om, hvilken type hund jeg egentlig gerne ville have. Mit ønske var faktisk en modig hund, meen ikke en som vælger mig fra.

Charlotte foreslog, at jeg tog hver hund ud på en lille gåtur enkeltvis. Hund1 fulgte mig tillidsfuldt og var samtidig nysgerrig for sine omgivelser. Hund 2 stak simpelthen af fra mig, den ville hellere på sightseeing uden mig...:O)

Lige en tand for modig for mig, og så var det egentlig enkelt. Jeg valgte selvfølgelig hund 1. Som fremover hedder

Vasegaard Thunderbird Bailey

Bailey flytter ind mandag den 3 maj. VI GLÆDER OS MEGET:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar