lørdag den 8. maj 2010

Baileys første uge.

Endelig endelig endelig... flyttede Bailey ind. Vi hentede ham sent mandag aften 3 maj efter Kaspers konfirmation 2 maj og efter at have tilbragt dagen som pose og pengeholder på Kaspers Blå mandag i København. Et hårdt program, men dejligt at kunne få ham hjem.

De 2½ time hjem til Jylland gik forholdsvis fint. Bailey peb kort da vi startede bilen men faldt hurtigt til ro i sit bur, som var placeret på bagsædet af bilen, hvis bare lågen var åben og han kunne putte på min arm. Vi holdt een tisse pause.

Hjemme ventede Sarah og Kasper, som kun havde set ham på billeder. (Kasper havde taget toget hjem fra sin blå mandag, imens vi kørte til Præstø og hentede Bailey) Sarah og Kasper satte sig på bagsædet af bilen og hilste på ham, imens Ove og jeg hilste på de 2 andre hunde som havde savnet os meget Så kom Bailey i haven og så sig lidt omkring. Malthe blev lukket ud til ham.. UHA, det var en farlig sjov fætter syntes Bailey og halen var godt gemt under maven. Men Malthe var flink og de blev hurtigt venner. Chivas blev skiftet ud med Malthe og sådan en sort lab, kendte Bailey godt og sprang ham i møde. Chivas syntes godt nok han var lækker og mundvandet løb..

Så var det tid, at se sig om i huset.. Det gik med høj haleføring og snart var godt møre og sengeklar. Det blev til noget piben i buret som var placeret ved siden af sengen og klodset op i sengehøjde. Men han faldt da til ro. Det blev til at jeg skulle op 4 gange til små tissepauser..Gaab.. Chivas og Malthe syntes godt nok også det var noget være natte roderi.. Lidt senge hygge blev det også til.. Uhm er der noget bedre end at putte med en blød varm hvalp..

De efterfølgende dage har budt på at lære familien, huset og haven og hundegården at kende. Det er gået ud over alt forventning. Nattesøvnen er blevet bedre og vi er kun oppe meget tidlig morgenstund nu.. Vi har gået små ture, været med til forældremøde på Kaspers skole, hvilket indebar ny køretur. Vi har hentet Mikkel fra hans skole og hilst på klasse kameraterne.. Vi har også været med til Infomøde til mit brugsprøvehold, hvor Bailey hilste på sin kommende allerbedste ven Fifty. Bagefter lå han og sov i bilen alt imens vi holdt møde foran ham med kage og kaffe foran buret.. Vi har besøgt Volden og gået en lille tur ned i byen og ind i Blockbuster. Bailey har fulgt pænt efter os og ellers siddet i en bære taske på maven af mig og nydt udsigten.. Han har hilst på MANGE mennesker som simpelthen ikke kan modstå deres "NÅÅÅ en hundehvalp, den må vi røre" lyst, men det viste jeg egentlig godt. Han har taget det i stiv pote.

Der har været forskellige gæster i huset men i går havde vi helt særligt besøg. Nemlig af vores fremtidige træningspartnere og bedste hundevenner nemlig Majbrit og Jørgen og lille Fifty, samt Helle "hundetræner" og Kim. De bragte alle gode "barselsgaver" og Bailey (og de andrehunde) er meget meget glade for bæverbamse, gummiand, kaninøre og alt muligt andet.Så endnu engang tak til jer. I er de bedste hundevenner man kan tænke sig.!

Indlæringen har bestået i at lære "hvad hedder jeg" og det er gået ret godt. Bailey ved nu, at han er Bailey. Vi har brugt fløjte og hans navn og fløjten er nu også kendt som "der falder guffer af når jeg kommer løbende hen til fløjten" Jeg har forsøgt at lokke ham ned og sidde med madskålen løftet over hovedet, men det er hele tiden blevet til hoppen op og ned og sit med potegreb om min arm. Jeg fik et velmenende råd af en dygtig træner om at fløjte sit signal, sige sit, og holde ham på bryst og hjælpe ham ned og sidde. hmm, ikke nemt med madskål i hånden, jeg er jo ikke blæksprutte, og jeg vil heller tvinge ham til noget med at presse hånden på ham, hverken på rumpe eller bryst. Så denne løsning valgte jeg ikke at bruge..

Så er det jo godt at have sin helt egen fantastiske Helle hundetræner som KAN sit kram, med positiv indlæring. På få sekunder havde hun vist Bailey og jeg, hvordan det skulle læres. Det har vi efterfølgende trænet og allerede nu er det tæt på, at jeg vil væde 1000 kr på at han sitter ved håndsignalet. Snart kan komandoen og fløjten sættes på.. Hvor er det en klog lille hund og en fantastisk træner.!

http://www.youtube.com/watch?v=mBvlaOCYNw8

Skal lige huske at sige, at det selvfølgelig kun er for at dokumenterer i videoen, at jeg kalder på Bailey og ber ham sidde i flere omgange. Det BØR man selvfølgelig ikke, hvis man også vil træne bli` så skal man selvfølgelig ikke kalde hjem i sådan en situation.

Jeg glæder mig til alt det dejlige træning og de mange skønner timer vi alle, hunde og mennesker skal tilbringe fremover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar