lørdag den 3. april 2010

Herlig tæning, mad og selskab.

I dag kørte vi til Jørgen og Majbrit, hvor vi skulle træne og spise sammen med Helle og Kim.

Det blev til mange dejlige timer, som altid vildt lækkert mad og fantastisk selskab, hvor snakken for pigernes vedkommene nok mest gik på hvalpesnak.. Majbrit venter jo også have hvalp lige om lidt lige som jeg og Helle er vores ekspert på det område og hun prøver at hjælpe os så godt i gang som hun kan. Kan man ønske mere af sine hundevenner.

Træningen blev til dobbeltmarkeringer med et godt terrænskift op af en lille bakke. Opgaven blev løst super, Chivas var temmelig tændt og lidt løs i måsen. Det kom til udtryk senere hvor vi havde ændret vinklen og lavede endnu en lang dobbeltmarkering. Jeg sendte ham lidt usikkert afsted (forkerte armbevægelser og en halv komando) og han gik egentlig før jeg helt havde givet lov, også alligevel, for det var dårlig ført - men inden jeg selv nåede at reagerer stoppede han op og kikkede på mig, som om han selv kom i tanke om, at det ikke var som det plejede. Klog hund... vi startede forfra med en mere opmærksom fører blev opgaven blev løst.!

Så blev det til markering, dirigering som vi introducererde Helle for. En super god måde at bygge opgaven op på, så hunden har tillid til at den kan løse en dirigering. den har været i området og tror på det.

Lidt leg med en flot grå fætter kanin blev det også til.

Hmm, Chivas er faktisk lige ved at syntes om de kære kaniner efterhånden.. Måske vi alligevel tør prøve at håbe på lidt B-prøver - men vi ser hvordan det går når vi skal i gang med mere træning med vildt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar