mandag den 12. juli 2010

Fårup sommerland og Alborg city

Chivas og Bailey har fulgt os rundt på ture i det danske sommerland.


En dag gik turen til Fårup sommerland. Jeg var spændt på, hvordan Bailey ville klare det. Han har jo tidligere været en lille utålmodig herre, og vi har jo trænet ro og vente rigtig meget så det var jo nærmest en lille general prøve på om han havde tålmodighed til at vente når ungerne var oppe og prøve en forlystelse, og så et sted med MANGE mennesker.


Det gik OVER alt forventning. Begge hunde luntede efter os og smed sig og gnaskede hundechips eller lagde sig til at sove når det var ventetid. Jeg havde medbragt en parasol til at skabe skygge, hvis ikke vi kunne finde det andetsteds. Se hvor hyggeligt det var.



En helt igennem DEJLIG dag for alle, børn, voksne og hunde. Der var kun ÈN rigtig møj træls ting som jeg stadig kan bande over.


Kan folk for helvede ikke smide deres tyggegummi i skaldspanden, så min lille hund ikke behøves at sætte sig i det !


3 steder har jeg efterfølgende måtte klippe helt ind til skindet for at få tyggegummi af, som han har blev klistret ind i. Derudover har den lille madglade hund også måtte spytte adskillige stykker tyggegummi ud som han fik tænderne i.


Det med at finde ALT muligt og umuliget spiseligt madaffald, kogler, papir you name it, det gør han i tide og utide. Efterhånden er han blevet ret god til at spytte ud når jeg siger NEJ. Han er i den grad anderledes en Chivas, som er frygtelig kræsen.


En anden dag tog vi til Ålborg city. Her var begge hunde præcis lige så DYGTIGE som i Fårup. De luntede igennem menneskemængderne igennem strøget, og lagde sig tålmodigt mens jeg shoppede.




Ungerne syntes det var lidt pinligt, når Bailey bare satte sig midt i det hele og tissede. Når man skal, så skal man jo.


Vi sluttede dagen at med, at spise en lækker middag på en cafe.Der kom vi til at vente en del, da tjeneren havde glemt at sende vores bestilling ind til køkkenet.


Vi fik så en omgang, så vi klager ikke. Min pointe ved at fortælle det er bare, at endnu engang viste vores dejlige hunde sig fra deres sødeste og tålmodigeste side og lagde sig blot til at snorkboble midt i alt virvaret.


Det er ikke kun "campinghunde" vi har, men også "cityhunde"
























Ingen kommentarer:

Send en kommentar