mandag den 19. juli 2010

Træning som vi ikke taler mere om

I dag var jeg ved Kongens Kvater og træne med Bailey og tøserne. Vi skulle træne ro, som jeg egentlig havde en fornemmelse af gik godt.


Men ak nej, det gjorde det så ikke lige. Bailey "tabte låget" havde abehjerne og var komplet umulig. Ville intet, kunne intet og hylede op så snart han stod stille.


To ting kunne spille, 17 uger og begyndende 1 omgangs teenagehjerne. Troja i løbetid, som muligvis sendte forstyrende dufte. Derudover, gik vi i gang umiddelbart efter han kom ud af bilen, så han fik ikke tid til lige at se hvor han var henne inden træning.


Konklusionen på det er at jeg fremover kommer i bedre tid, så han kan nå og se sig omkring, samt holde lav træningsprofil under abehjerne tiden.


Noget af det bedste ved aftene var samværet med tøserne og deres hunde. Man bliver simpelthen så glad af det, og måske man snart skal til at tænke på alle de kalorier som ryger indenbords, når der liige bringes lidt hygge med fra alle fronter.


Derudover er det jo i den grad en GAVE at have Helle Hundetræner lved hånden, når fører skal lære sin hund nye ting. Hun viste mig, hvordan jeg skal klikke aflevering af kanvas dymmy, som efterhånden er ved at være lidt spændende for Bailey, nu hvor han har set, hvor glad jeg er for den.


Det skal vi hjem og træne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar