onsdag den 18. august 2010

Vand apportering ved kongsted søerne med Bailey.

Afleveringerne er ved at side i skabet, men jeg mangler at få vandapporteringerne til det også.

Vi kørte derfor en lille smut forbi Kongsted søerne i Herslev. Jeg havde medbragt en alm. kanvas dummy og en kanvas med en lille vinge sat på.

Iført gummistøvler og regnfrakke (lortevejr) skulle der trænes vand, mens temperaturen stadig er god. Det SKAL være på plads inden, at det er for koldt at smide ham i vand.




Jeg startede helt ude i vandkanten, og da den blev leveret i hånd uden at han rystede sig i første hug bevægede jeg mig længer væk fra kanten.

Min lille turbo hund fortsatte den gode stil og afleverede den ene efter den anden. Han er i den grad ved at vokse med opgaverne.

Kunsten er jo så at stoppe i tide. Det SKAL jeg så lige se at få lært. !!

Men alt i alt en herlig lille halv times træning som også indbar lidt dirregering og markering på land med kanvas uden fjer. Selv det gik forrygende.

Jeg imponeres igen og igen af hans fart og spontanitet. Sikkert fordi det ikke er noget jeg er forvent med fra Chivas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar