søndag den 29. august 2010

Endelig træning med Fifty

Så lykkedes det endelig i vores alle sammens travle hverdag, at få tid til supergod træning i tørvejr oven i købet og efterfølgende hygge hos Majbrit og Jørgen i Binderup.

Vi startede med at gå ned til stranden. Jeg vil gerne have vand afleveringerne trænet så meget som muligt. Det er ret tilfældigt om jeg får den i hånd eller om trangen til at ryste sig er for stor.

Ved Binderup strand er der perfekte muligheder for at træne i løbevand så ledes at jeg kan gå ud i vandet i mine gumistøvler og tage i mod dummyen der.

Det går fremad, men det foregår stadig lettere hektisk. Men jeg kan se, at det er vejen frem og igen skal jeg passe på ikke gå for hurtigt længere ind på land.

Derudover træner jeg ro i forbindelse med afleveriner på land. Således at han skal sætte sig og jeg klør ham blidt på brystet inden jeg får den. Det går fint, dog skal jeg have fokus på at han ikke ruller den i munden pga stress.

I strandskoven lavede vi, med Oves og Jørgens hjælp, markeringer. Enkelte byggede op til dobbelt. Bailey mistede lidt koncentrationen til dobbelt og søgte over til der, hvor han lige havde været. Begge gange måtte jeg kalde ham hjem og så kunne jeg dirregere ham derud lige så fint. Ved ikke lige hvad der skete for ham. Men det skulle vi ikke til at tærske mere i.

Så lavede vi et stort fint søg, på kanvas dummies, som var gnedet i dueduft olie.
Det gik rigtig godt, så det ser ud til at kanvas dummier efterhånden kan accepteres. Især når de dufter af due.

Igen var vi så priviligeret at have Ove og Jørgens hjælp til søget. Jeg er i den grad taknemmlig over jeres hjælp. Det er nemt, bekvemt og super hyggeligt at i gider hjælpe og være sammen med os. Tak drenge. !

Hjemme på marken, blev det lige til et par markeringer i højt græs. Her var det superkasteren Majbrit som kastede. Hun var faktisk noget interessant, syntes Bailey, for han havde lige rigelig travlt med at se hvem pokker det var som stod der, frem for at komme hjem.
Hun plejer jo også at være ret venlig med godbidderne. Måske det var derfor han sent derhen??

Nu følger en travl uge med opstart i brugsprøve træning i Retriverklubben og unghundetræning i DKK. Alt sammen i selskab men Majbrit og Fifty.
Næh, hvor vi glæder os.

1 kommentar:

  1. Hej Jeanette og Bailey!
    Vi glæder os også, men vi får godt nok travlt;-)

    SvarSlet