fredag den 6. august 2010

Hold da kæft

Hmm. Sidste indlæg er simpelthen forsvundet.. Jeg var ellers med Majbrit ved Løveodde til rigtig god træning fredag d 30/7. Fik skrevet et langt indlæg, men hvor er det ???


Jeg husker dog at vi trænede enkelt og dobbelt markeringer samt et lille søg og ikke mindst ro. Afslutningsvis lavede jeg en dirregering til madskål på små 70 m.


Til opgaverne med dummyer konstaterede jeg,at Bailey mangler fokus på opgaven men til gengæld sidder han BOM stille på sin bagdel og har RO. Derimod er roen når der ikke arbejdes, ikke noget at prale med. Tværtimod..


Dirregeringen til madskål, sad lige i øjet.


Siden den fredag, er tænderne raslet ud af munden på ham, så der er ingen tvivl om, at det har gjort ondt. Måske er det også derfor at interessen for dummy opsamling ikke har været særlig høj.


Med Ove som hjælper har vi har i ugens løb været et par gange på engen og træne lidt det samme set up som i Løveodde. Dog har vi brugt bløde skind dummyer til søget og det har hjulpet på koncentrationen. En lang madskåls dirregering er afprøvet en enkelt gang i halv højt græs.


I dag kørte Ove og jeg så til Kongens Kvarter med Chivas og Bailey.


Vi startede med en lille gå tur i området. Derefter var det tid til at vente... og vente... ikke Baileys farvorit, men det gik okay. Det var jo også bare Chivas som var med og hvor spændende er det lige han er ?


Så lavede vi et lille søg på skin- Løst med stor koncentration og hentede 3 ud af 4 og til hånd (en lille hjælperfejl - Han mente nemlig at der var kastede flere end 4)


Så var det tid til at vente for Bailey. Vi gik nemlig på den modsatte side af søen og kastede et par vand markeringer til Chivas og Ove. Her var der flot ro og stor fokus på, hvad Chivas lavede.


Da det blev Baileys tur, var han top motiveret - Ove kastede fra den modsatte bred og godt langt over mod os. Den var alligevel lidt lang, men på "apport" SPRANG Bailey ud med et plask og svømmede med lynets hast ud og samlede op. Jeg har aldrig set ham springe så voldsomt i ej heller svømme så hurtigt og med mig næsten helt ude i vandet lykkedes det mig at få afleveringen i hånden ( nok nærmest ved et tilfælde ) men flot var det.


Det blev til yderliger et par små vandspring mere igennem siv og åkander. Dog var jeg ikke lige heldig med at få aflevering til hånd på dem alle, men vi er da på rette vej, så jeg er fortrøstningsfuld.


Han imponerer mig min lille hund ! Han er bare SÅ meget mere modig end Chivas var dengang. En smugle siv og tidsler betyder ingenting. Det er bare dejligt.!


Tænderne er stadig noget ude af balance og lidt blod på en dummie satte en stopper for flere øvelser. (næsten)


Herefter måtte Bailey igen vente, nu sammen med Ove, imens jeg trænede lidt dirregering med Chivas.


Jeg havde efterladt en lys stor skind dummy i græsset som Ove skulle prøve at sende Chivas på. Vi byttede hund.


Jeg kunne så ikke dy mig for liiige at lave en lille ligeud sending med Bailey i mens Ove gik i position med Chivas. Så jeg satte ham, uden at tænke over det, i retning af den lyse skinddummy og udstyret med en skinddummi i hånden som jeg ville kaste når han var gået et par skridt, sendte jeg ham "ud". Som skudt ud af en kanon løb han 45 m (skridtet af bagefter) ud til den lyse skinddummy og bragte lynhurtigt hjem i hånd. Jeg nåede kun at sige "HOLD DA KÆFT" Det havde jeg ikke troet han kunne uden at det var til madskålen - men han begynder åbenbart at fatte "ud" begrebet. Og så havde han bare FART på i dag. Jamen, hvad skal det da ikke ende med


Jeg var i hvert fald stolt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar