torsdag den 2. september 2010

1. unghundetrænings dag i DKK

Aftenens første unghunde træning var en rigtig god oplevelse. Den var tilrettelagt som en opfølgning fra hvalpeholdets afgangsprøve for at se, hvor langt de forskellige hunde / fører er.
Dermed ved instruktøren lidt om niveauet til næste gang.

  • Vi startede med en lille hurtig snude mod snude hilseøvelse
  • dernæst en god lang gå tur i slap lineføring.
  • Tilbage i rundkreds, ville hun gerne se kontakt øvelse. (begge hænder ud til siden og hunden skal kikke på fører før klik/godbid).
  • Så var det et indkald med frit følge som afslutning. Lise holder hunden og hjemkaldet laves. Godbidden skal gives fra venstre hånd, fordi der på sigt skal arbejdes plads position ind til venstre.
  • Så var det slalom lineføring med kontakt igennem kegler bestående af de andre kursister med hunde.
  • For de, hvor det gik godt, var det slalom uden line igennem de andre. Der var Bailey og jeg i blandt.
  • Dækøvelse - hvor lang oppe er håndtegnet og ligger hunden i løvestilling.
  • Stå øvelse.

Et langt og spændende program, hvor jeg syntes Bailey løser opgaverne meget tilfredsstillende.

Der hvor vi STADIG kæmper er på de tidspunkter, hvor Bailey skal forholde sig roligt i mens de andre hunde er på. Han er en utålmodig sjæl, som har tildens til diverse oversprings handlinger og piv.

Jeg slår efterhånden temmelig hårdt ned på det. Som aftenen skred frem, var det også som om, at han begyndte at fatte pointen. Eller også var det fordi, han var ved at være lidt brugt i sit lille hoved.

Han er også lettere vildsk når han møder andre hunde, især når det er racer han ikke lige har set før og dem var der mange af.

Jeg er super glad for, at jeg er kommet med på holdet, og jeg kan mærke, at det kommer til at give os en hel masse, også tålmodighed håber jeg.

Nu har jeg i hvert fald en hund som sover tungt og er meget træt.

Jeg har også en hund, som ikke vil med i seng. Chivas har slået sig ned foran bryggersdøren og nægter at rykke sig en meter. Han har set Ove pakke bil og han skal vist være sikker på at han ikke skal efterlades hjemme. Det bliver han nu heller ikke, for kl. 0245 drager Ove med Chivas mod Tønder og håber på at det regner med grå guld. (læs gåsejagt)

Jeg tror bare, jeg vender mig om på den anden side og sover videre på det tidspunkt.

Knæk og bræk

1 kommentar:

  1. Også knæk og bræk fra Binderup! Vi er spændte på at høre om gåsejagten. Tak for orienteringen fra unghundetræningen i Vejle. Det er en stor hjælp med disse her blogge ;-)
    De bedste hilsner

    SvarSlet