lørdag den 22. januar 2011

Tåget markeringstræning med skud.

Ove og hans dygtige kollega Claus skulle rode med ledninger og flytte vores router på loftet i dag.
Det betød at der ikke var noget internet i huset så længe.
SUK SUK for Kasper - der er jo ABSOLUT ingen verdens ting at lave uden internet !!!

Jeg var derfor hurtig til at lokke ham med på engen, så han kunne være min kaster til lidt markrings træning med Bailey. Kasper fik lov at få start pistolen med, så vi kunne få lidt skud på også.

Tågen lå i tykt lag over engen.. måske ikke det mest optimale, at træne i, men vi kunne da lige prøve os frem på kort afstand. Vi fandt 2 træer som nedfaldssted. Først blev der kastede enkeltmarkeringer til hvert træ og siden blev det til dobbelt markeringer.

For tåge eller ej.. Bailey var i HOPLA og skudene hjalp ham kraftigt på vej til nedfaldsstederne. Han var på ingen måde i tvivl om, hvor der var faldet dummyer, selv om jeg ikke kunne se dem overhovedet! De blev hapset lynhurtigt og lige så lynhurtigt hjem. (jeg forbavses stadig over hans hurtighed - måske fordi jeg har savnet det så meget ved Chivas)
Jeg kunne derfor uden problemer øge afstanden til 50 - 60 m.

Jeg oplever dejlig ro på post, tydelig fokus på markeringen og stor selvtillid med høj fart og spontan opsamling. Til gængæld er der lidt utryghed omkring afleveringen hos mig - noget som er kommet efter vores vildt træning. (ikke det i bryggers) Bailey er blevet usikker på mig og hvad det egentlig er jeg forlanger. Derfor har jeg fokus på, hvordan jeg står og hvordan jeg modtager. Jeg SKAL vende siden til - holde hænderne i ro - rose - IKKE bukke mig over ham og ikke forlange sidende aflevering.

Fra sidste søndag og til nu, hvor jeg intens har arbejdet med aflevering og lagt vildt træningen på hylden er der store fremskridt. Han er på vej tilbage til, hvor vi var, inden utrygheden indtraf.
Jeg er selvfølgelig nødt til at få det HELT på plads, inden vildtet igen kommer frem.

Men jeg vil glæde mig over det som fungerer rigtig godt og så må vi arbejde på det andet bagefter.
Walter havde nogle gode råd, som han vil hjælpe mig med når han er hjemme fra det varme Egypten.

Han får sikkert også MASSER af tid, for jeg er ikke så sikker på, at han får sin hund med hjem igen. Både fordi Berry ELSKER at være her og fordi Bailey ELSKER ELSKER sin nye ven, men også fordi jeg simpelt ikke vil af med ham igen.!! Bortset fra ALLE de ekstra mange hundehår der er med en ekstra hund især når Roberta (robot støvsugeren) er kommet på "sygehus".

2 kommentarer:

  1. Jeg er rigtig spændt på at se, hvor langt I er kommet. Det er jo meget længe siden, vi har trænet sammen.
    Og ja, det kan sikkert godt være svært at aflevere en sød feriehund igen ;-)

    SvarSlet
  2. Ja, Majbrit det bliver det - MEN nu skal du IKKE få nogen gode ideer VEL !:O)

    SvarSlet