mandag den 3. januar 2011

Tilbageblik på 2010


Et år er gået og det er tid til et lille tilbageblik.
Jeg har ikke tidligere brugt at opstille mål i forbindelse med hundene. Men kraftig inspireret af nære hundeveninder, vil jeg fremover gøre dette.

Et klart mål havde jeg dog i starten af 2010 - det var at jeg skulle have hundehvalp og det skulle være en med lidt mere power end Chivas har!

Det må man sige at jeg har fået. Dog kom jeg til at ændre kurs i forhold til opdrætter og stamforældre i forhold til det jeg havde forstillet mig. Et valg jeg, som jeg heldigvis ikke har fortrudt, for hvilket gult pragteksemplar jeg jo så endte med at få i stedet.

Her er lille Bailey, som han så ud første gang jeg så ham som 4 uger

Her er han som 8 uger og lige flyttet ind.



Og her er han som han ser ud i dag.

En kærlig spinkel langbenet hund med kæmpe poter og power som bare fan....

Jeg havde også et andet mål omkring Bailey. Han skulle inden for det 1 leve år lære vores husreglerne, samt bestå brugprøven. De mål er også næsten nået.
(han er jo heller ikke helt et år endnu) men det halter lidt på husregel fronten.
En af vores husregler er nemlig, at man kun må gå til indkørelsens kant på vores grund. Når man skal ud over den, foregår det i plads position ved siden føreren. Han er RIGTIG god til det, men man kan ikke stole 100% på ham, hvis der går en hund forbi. Det er endnu for fristende, og egentlig er det nok også et lige lovlig højt krav at stille ham - men vi arbejder fortsat med det.

I forhold til Chivas, var Oves og min fælles plan, at han nu skulle overgå til kun at være jagthund.
Det har også holdt meget godt stik. Det er vist højst blevet til 2 prøver i 2010. Tilgengæld har han været på RIGTIG mange jagter både med Ove og jeg som fører. En beskæftigelse han og vi ELSKER. I øvrigt er Chivas også særdeles dygtig som jagthund og vi har stadig holdt formen ved lige i form af træning.

Vi har igennem året brugt ret mange penge på dyrlæge besøg. Primært var det Malthe som var hyppig gæst hos ham. Desvære måtte vi jo også reducerer vores flok i oktober og sige farvel til lille Malthe så han kunne blive smertefri.
Men også Bailey og Chivas måtte en tur forbi vores kære dyrlæge -
Bailey fik "bumser" da han kom i sin teenage periode. Det blev behandlet med antibiotika, både i pilleform samt med salve til at smørre med. Chivas blev "overfaldet" af en "dum" gul unghund som syntes han ville tumle i sneen. Det gik kraftigt ud over stakkels Chivas´ører som begge fik et hul.
Det blev også behandlet med antibiotika, denne gang som indsprøjtning samt det samme salve til at smøre med.

Alt i alt et begivenhedsrigt år, som mest har stået i hvalpens og jagtens tegn end i prøver.
Til det nye år glæder mig nu til, en masse træning med Bailey, og hundevennerne. Nogle prøver og en masse jagt med Chivas.


























Ingen kommentarer:

Send en kommentar