søndag den 23. januar 2011

Træning hos Majbrit

I dag lykkedes det at "tøseteamet" kunne samles til god og hyggelig træning.
Af hensyn til Helles dårlige fod, var terænet udvalgt til Majbrits eng.

Bailey var flink til at hilse på Kana og på Troja. Men han var utålmodig når der var "ventetid"
Ventetid for ham er, når vi bare står der og snakker og snakker og ingen vejne kommer!
Det udløste igennem dagen piv og andre oversprings handlinger som feks. at agerer mosfjerner og flishakker. Det blev tydeligt for mig, at den unode ikke har ændret sig igennem vinterens fred og ro.
Derfor står det nu klart for mig, at jeg NU skal til at gribe kraftigt ind på det. Jeg må til at træne stop op og snak, uden at der skal ske noget for ham så meget som muligt. Måske mine naboer kommer til at undres over så snaksagelig jeg pludselig er :O)

Derimod er han god og tålmodig når han skal se på at de andre arbejder, imens jeg er kaster. Her kommer ingen piv eller andet, kun fokus på de andre hunde.

På makerings posterne løste han opgaverne fint. Jeg syntes dog at hans tempo bar præ af nyt teræn og fremmede kastere. Men hellere at han bliver velovervejet end at han stresser op i fremmede omgivelser, så jeg er godt tilfreds. Afleveringerne er stadig et arbejdspunkt, og som Helle så det, lignede det at han laver en "æresrunde" Men jeg er godt tilfreds, i forhold til, hvor vi har været og arbejder vidre derfra så "æresrunden" også kan pilles væk.

Dirregerings posterne gik også godt, både ligeud og sidevers i hvert fald i starten. For da vi skiftede teræn, kunne dumme mig, ikke finde vej igennem det ellers nemme teræn og jeg fik sendt Bailey forkert den ene gang og på en alt for snørkelt vej den anden gang. Jeg var heller ikke hurtig nok til at få ham stoppet. Stakkels hund, at skulle trækkes med sådan en fører :O)
Trods diverse førerfejl og en utålmodig hund, var det en rigtig dejlig dag. Jeg nød i hvertfald at komme ud og træne med de dejlige tøser, og Bailey var vist også rigtig glad for at hilse på de andre hunde selv om det kostede lidt "ventetid"

Resten af eftermiddagen bød på lækkre SUNDE boller, the og HYGGEtøse snak. I mens kunne hundene øve sig i at slappe af i hinandens selskab, hvilket de var rigtige dygtige til.

Hva.. får jeg også en snd bolle med ost eller ???? Please be be..

Sådan nogle dygtige hunde.! også til Social træning.

5 kommentarer:

  1. Hov, det var da et kort indlæg !

    Men tusind tak for træning og hyggeligt samvær idag. Troja snorker og drømmer, og jeg drømmer nok om jagttræning inat.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Ups ja, der skete lige en fejl. Men nu er det blevet lidt længere. Selv tak og drøm sødt.

    SvarSlet
  3. Ja, nu kom der lidt mere tekst.

    Jeg synes du er lidt hård ved dig selv i indlægget. Du bruger ikke mange linjer på at skrive om alt det gode arbejde jeg så I lavede sammen idag.

    Mht. æresrunder, så er det da rigtig positivt at du er nået så langt i træningen, at han ikke længere ser trykket ud ved afleveringen. Det betyder jo bare, at han snart er helt tryg ved afleveringerne igen, og vupti - problem væk.

    Jeg glæder mig til næste træning med jer - KNUS.

    SvarSlet
  4. Hej Jeanette!
    Mange tak for sidst! Tophyggeligt! Jeg synes som Helle, at du er for hård ved dig selv. Ingen grund til det, og Bailey var fantastik dejlig at være sammen med også for de andre hunde. Alt det andet hører jo med til at træne, og det er selvfølgelig fint at have fokus på, hvor vi er, og hvor vi gerne vil hen.
    Der er fotos på picassa. Du skulle have fået en mail.

    SvarSlet
  5. Sikke noget pjat tøser. Jeg e glad og stolt af min hund og ikke spor hård ved mig selv.. men når jeg mest nævner det jeg SKAL have fokus på og det som skal arbejdes med, er det fordi jeg bedst husker det når det er skrevet ned. Ellers bliver det let noget jeg tager for let på OG så går det galt på et tidspunkt..Men tak for de fine ord ellers :O)

    SvarSlet