fredag den 28. januar 2011

Travl uge med masser af besøgende.

Mandagen bød på besøgende det meste af dagen. Først fik vi besøg af dagplejebørnene og deres forældre. Det var rigtig hyggeligt og hundende fik godbidder med tilbagevirkende kraft for alle de uger, hvor de ikke har været her.
Mandag aften skulle Berry hjem til sin familie igen. Han skulle lige have det sidste hygge med, for de smurte boller som stod på stuebordet klar til Walter og Karen var VÆK, da vi endelig nået ind i stuen. Tilbage var kun 2 halve oversavlede boller og en masse peberfrugt. De sidste 8 halve var forsvundet...... med STOR sansynlighed ned i Berrys mave og han kan altså IKKE lide peberfrugt!!

Tirsdag var vi på besøg hos Majbrit og Jørgen, så hundende kunne vende sig til hinanden og huset som de meget snart skal tilbringe 14 dage sammen med. Samtidig fik jeg grundig oplæring i One note og jeg øver mig flittigt.

Onsdag kom Kaspers klassekammerater og lærer til fødselsdagshygge dag. Chivas blev en anelse vagtsom over disse nye mennesker med dybe stemmer, men han blev hurtigt god igen, især da der faldt lidt rester af fra middagsmaden. Bailey er mere venlig stemt over disse fremmede i huset og hilser pænt på. Han nyder i den grad opmærksomheden og får stille og roligt lusket sig ind på værelset, hvor nuseriet foregår. Utoligt at de unge mennesker kan koncentrerer sig om, at spille playstation, snakke, og kæle med hund samtidig. 

Onsdag aften bød på et herligt og godt foredrag med Christian Hembo fra Magtor hundemassage. Det handlede om opvarning og nedkøling, og Christian var god til at få budskabet ud. Han fik jaget de fleste af os ud og løbe en tur for bagefter at sidde stille. Dermed kunne vi på egen krop mærke, hvordan det er for hundne at yde for bagefter bare at blive smidt i bilen uden feks. nedkøling.

Torsdag fik vi endelig tid til at træne en lille smugle. Med et par enkelte dummyer i lommen gik Ove og jeg på engen. Vi fandt et par gode nedfaldssteder i hver sin ende og kunne skiftes til at kaste og lade en hund  ad gangen arbejde. På den måde leveres der hele tiden dummier, som kan kastes til modsatte fører. Samtidig trænes der ro imens den anden arbejder. Begge hunde bliver rørt og får god træning på kort tid. Dejligt i en lige for tiden ret travl hverdag.

Fredag bød på flere besøg. Jeg havde en aftale med min gamle kollega Heidi om et mogenkaffe besøg og frokosten skulle jeg tilbringe hos Lise, som havde lavet lækker porretærte. ( ja, jeg skal nå at udnytte tiden inden jeg skal i skole) Sarah fik Freja fra Sønderborg til overnatning og Fredag aften kom Helle og Steen og viste deres nye FLOTTE bil frem og fik aftenskaffen.

Hundene løftede ikke et bryn, da de kom - de har åbenbart opdaget et vi lever midt i "en banegård" og det behøver man ikke bekymre sig over.

Nu skal vi glæde os til i mogen, hvor vi skal til årets første begynderklasse træning i Retrieverklubben.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar