onsdag den 3. april 2013

Helles Instruktør hjemmeservice og diverse

Før påske var jeg så heldig at Helle ville bruge en af sine feriedage på et hjemmevisit i form at sit "hverv" som Helle hundetræner.

Tænk hvor er man priviligeret at have sin helt egen private instruktør lige ved hånden med verdens bedste (måske Javo syntes det er næstbedste) superhund som demo hund.

Helle gennemgik de næste par stadier for klik af apportering, og viste hele øvelsen så jeg kan se, hvor det ender når alle del elementer er sat sammen på Troja. Det er virkelig imponerende, hvor perfekt det kan gøres og hvor meget man kan træne kvalitetssikring. Merlot og jeg klør på og der er fremgang i sekunder af tid dummyen bæres og hvor længe duttet varer hver dag, Fantastisk!  

Efter træningen skulle der hygges med frokost og juice til os mennesker og hundene fik lov at lege.
Troja syntes godt om Merlot, efter lidt tid. Men også kun fordi han forstod hendes små signaler om hvad god opførelse er. Der er dog ingen tvivl om, at Bailey er hendes favorit <3 p="">

Efter lidt leg og lidt skæld ud, er vi klar til at holde i pote 

Inden Ove gik med til at få Merlot, var der mange overvejelser fra hans side. Selv om vi tidligere har haft 3 hunde da Malthe levede var han i tvivl om det ikke ville blive for besværligt at gå med 3 hunde.
Forleden aften spurgte jeg ham, hvad han nu syntes efter Merlot er flyttet ind. Han måtte være ærlig og sige at det faktisk ikke er noget problem og da slet ikke fordi Merlot er som han er. <3 der="" det="" er="" fler="" hele="" hundeh="" lgelig="" men="" og="" ordnes="" p="" poter="" r="" rd.="" selvf="" skal="" v="">
Selv om de næste billeder er i noget ringe kvalitet, så syntes jeg alligevel at de skulle på bloggen. Sådan her er det at gå med 3 hunde når vi går på vej eller hjem fra engen bag alle villahusene. Det ser da virkelig heller ikke ud til at der er noget problem med 3 hunde vel ??




Merlot har ud over at sove på ryggen med poterne strittende op i vejret en anden ynglings stilling - Mærkeligt at han kan sove sådan helt vredet rundt i hele kroppen, sover jeres hunde også sådan ? for ingen af de andre 2 gør


Til træningen 2 påskedag, var Lone (Kira Krudttøndens mor) så sød, at tage lidt billeder - dem synes jeg også lige skulle på bloggen





Marie går slangegang med Mejse imellem alle de andre.
Merlot holdes i et hjemkald 



Min dejlige lille opmærksomme Mirakelhund 


3 kommentarer:

  1. Helle Hundetræner står altid til tjeneste! Det var hyggeligt, og Troja ææælsker jo at komme på besøg hos dine hunde.

    Jeg glæder mig til at se hvor langt Merlot er kommet med træningen, men du er jo så flittig, så I er sikkert snart i mål :-)

    P.s.: hvor er Merlot og Troja dog søde sammen. Han burde ikke blive større.

    SvarSlet
    Svar
    1. Arhh Helle, Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :-) men hånd duttet bliver længere og længere, men tror også han har fået ideen om, at der skal slikkes også :-)

      Dummyen holdes også længere, meeen han begyndte at rulle den lidt. så jeg har skiftet til en større og den skal der lige øves lidt mere på.

      Og Troja og ham ser bare SÅ SØDE ud, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal give ham får at han ikke bliver større - men på den anden side vil jeg jo også gerne på prøver og det er han jo lige lille nok til :)

      Slet
  2. Husker du at give godbidder med den modsatte hånd, og ikke dutte-hånden? Ellers opfordrer du ham til at slikke på hånden.

    SvarSlet