søndag den 16. december 2012

Årets sidste opsamling

Kl 5 ringede vækkeuret, og jeg luntede ud på vejen iført nattøj for at mærke om nattens isslag stadig var at mærke. Der var nyfalden sne, som var tung og våd, men ingen isslag temperaturen sagde 0,8 grader så ingen frost - det tegnede til at det var sikkert at køre. Jeg ringede til Lars for at høre, hvordan det så ud i Vejen. Her så det magen til ud, men Lars havde set på trafik styrelsens hjemmeside, at de frarådede ALT unødvendig udkørsel i syd og Sønderjylland og på Fyn.. Siden var opdateret kl 5 ...Bum bum, hva skulle vi lige.
Den raske beslutning blev taget at vi ville liste afsted og vende om, hvis det blev for farligt.

Heldigvis gik turen uden problemer og Lars fik og fragtede helt til Hellemosen og til mødestedet ved Søren - Brahetrolleborgs skytte. Til min overraskelse dukkede Brian Rasmussen og hans kæreste Suzanne op som afløseren for et par af de andre opsamlere. De dejlige mennesker havde taget turen HELT fra Struer i samme vejr - de var bestemt med tl at gøre dagen RIGTIG hyggelig og jeg fik set "gamle" BH sixpounder arbejde igen.

Jagten forløb fint, vejret var dejligt - som altid var fuglene MEGET lave på flere såter, som volder flere af skytterne store problemer. Det blev dog til 65 stk vildt på paraden heraf en enkelt due og en Hare og resten var fasaner. Chivas arbejdede godt.. Men når hare eller dyr løber lige forbi ham, så er han ikke til at stole på. Da 2 dyr løb forbi os havde han heldigvis stadig line på, men i sidste såt løb da en hare løb under en halv mester lige foran snuden på os..måtte jeg holde godt fast i nakken på ham, mens han ihærdigt forsøgte at trække sig fri for at sætte efter - jægeren fik den og jeg kunne slippe ham. Haren var endnu ikke helt død og den sprællende noget med sine ben..men Chivas holdt godt fast og så stod jeg der... Hvordan pokker slår man lige en hare ihjel med min ellers så fine tang 😃 Jægeren fik mig lært at man skal holde den i bagbenene og derefter skal den ha et håndkants slag i nakken.. Hmm måske slår jeg ikke hårdt nok så den fik et dask ind i et træ og så var den død.. Uha da.. Så fik jeg prøvet det! Stakkels hare og så på den sidste jagt dag for den og dens artsfælder.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar