fredag den 7. december 2012

Hvalpe sitter igen -Jubii

Jeg var sørme heldig igen at få lov at være hvalpesitter i dag. Så kl 10.30 trådte jeg ind i hundgården og inden jeg fik set mig om var kl. 17 - hvor pokker bliver tiden af, når man er sammen med hvalpe :O)

Hvalpene snorksov da jeg kom, men i løber af et split sekund var de LYS vågen og VILDE - uha, det er ikke nemt når 8 vilde, glade hvalpe kravler om benene på en og er overalt.  Det er lige koldt nok for dem, så de fik hurtigt gjort sig rene og var klar til køkken hygge.. Jeg har prøvet af filme lidt af dages forløb



Hvalpene er blevet hårde ved hinanden, de bidehæmmer i høj grad, og leger vildere og vildere - de er også blevet modige og drengene gik på udflugt i dag, bag om hjørnet på huset ude på gårdspladsen, laaangt væk fra mig og fra flokken, men de søde små fik benene på nakken da jeg kaldte og grøn var hurtigst 

Begge drenge er kælne, de kan begge være bøller over for de andre, men viger også pladsen når de finder deres overmand, så de er ikke alfahanner - De sover begge for larm og ballade og i dag sov jeg helt tæt i ske med dem begge i over en time - altså for pokker, jeg er jo nærmest nødt til at nappe dem begge :O) 

Hvalpetesten er i fare på søndag pga en lovet snestorm . ØV ØV, men Marlene Svendsen skal ikke risikerer liv og lemmer ved at køre oppe nordfra i sådan et vejr. Hvalpene skal chippes på tirsdag, så testen kan ikke laves på et senere tidspunkt. Pernille skrev til os, at hvis vi ikke fik testet, ville hun gerne vide om der var en vi havde som favorit - SUK, ja den ene den ene dag og den anden den næste !!! Jeg har bedt Pernille om at vælge den hvalp hun tror vil passe bedst til mig i forhold til at vi gerne skal køre derudaf med markprøver de næste 8 år . Jeg har nævnt i mailen, at min fornemmelse er, at Grøn er den med mest gå på mod, men at hun sikkert ved bedst.. Men lige nu tror jeg, at Grøn er lille Merlot. 

Lidt stemningsbilleder fra dagen 















2 kommentarer:

  1. Fantastisk Jeanette!
    Jeg ved jo nu, at du HAR besluttet dig for, at Grøn bliver Merlot. Tillykke med beslutningen. Det bliver kanongodt - og tak for at dele dine overvejelser! Der hR været så spændende :-).
    Jeg glæder mig rigtig meget til at nusse med jeres nye familiemedlem!
    Knus

    SvarSlet
  2. Grøn eller blå :0) no matter what - så bliver du glad!

    SvarSlet