onsdag den 26. december 2012

Julen og hvalp i huset

Med en hvalp i huset, er det ikke så pænt et pyntet juletræ man får - Merlot syntes det var meget spændende og ville gerne smage på alle de kugler og lys ledninger han kunne nå da vi pyntede træet den 22 dec. Ja, så måtte vi jo bare fjerne det - Efter en natte tissetår, fik vi oven i købet et væltet juletræ og en masse ituslået kuler - Men det kan jeg vist kun bebrejde mig selv for. Jeg fik åbnet døren lidt uforsigtig  og med en gren der stak ud foran døren betød det at træet væltede med alt sin pragt. ØV, det er en smugle TRÆLS at skulle støvsuge kl 03.30 om natten - Men vi blev dog klar til jul

Jule morgen tog vi Merlot og Chivas med ud til min mors gravsted og fik lagt krans og tændt lys og gik en lille tur i området- Det tog Merlot i stiv pote og det virker ikke til at betyde så meget for ham, hvor i verden vi er - bare vi også er der. Køreturen til graven foregik for første gang i den lille transportkasse placeret i bagagerummet og med Chivas placeret ved siden af Merlot´s bur. Det startede med lidt piberi men meget kort tid efter blev der ro. Jeg er temmelig sikker på, at  han nok få lært lynhurtigt, at man bare skal hvile sig når man kører bil og tie stille.


Til juleaften fik vi min far og hans hund Miki min svoger og hans kæreste og deres hund Dina og mine svigerforældre på besøg. 10 2 benede og 5 hunde. Det er altid lidt af et virvar da Dina ikke så nemt falder til ro et fremmede sted og Chivas og Miki taber deres hjerner når der er tæve i huset. Men Bailey viste sig fra sin absolut mest velopdragen side og gjorde, hvad der blev sagt - Chivas blev lukket ind på Sarahs værelse og Merlot sov fra en del af postyret og charmede sig ellers ind alle steder. Ikke engang sådan en aften med så meget postyr har der været uheld indendør.
Mikkel med "gråskæg" Kasper med Pinky og Sarah med "Nuser" 
Chivas pakker julegave op

Bailey flåede papiret af 

Uhmm - God gave fra "farmor og Farfar" 

Det er Merlot helt enig i 

1. juledag skulle vi til julefrokost hos mine svigerforældre. De gamle hunde blev hjemme og Merlot kom igen i kassen i bagagerummet. Endnu en gang kom der kun ganske lidt piberi. Dagen igennem opførte han sig yderst eksemplarisk og sov  nærmest igennem det hele - Kun een lille klage.. Han fandt promte en KLAM kattelort i deres have og åd den...FØJ FØJ, det er bare ikke særlig lækkert at kysse med en hvalp der har spist lort..


Da vi kom hjem var han total legesyg - Hele familien havde plantet sig mere eller mindre liggende i sofaen, så pga pladsmangel brugle jeg den store kurv som min "sofa" med Bailey liggende ved siden af.

Men hyggen varede ikke længe for Bailey, før han blev overfaldet af Merlot - Det tager han dog rigtig pænt og de er nu ret søde sammen -  Heldigvis !!



I dag har Merlot været med på banegården og afleverer glemte sager til min niece som lige havde et mellemstop på Fredericia banegård. Så fik han da set på toge der ankom og afgik og kørt i elevator, alt sammen noget der ikke kunne bringe ham ud af sit sædvanlige rolige overblik.
Jeg rundede køen ved driveinn bageren Lagkagehuset, hvor jeg holdt i kø i 35 min for at få vores morgenbrød med hjem. Søde Merlot sov fra det hele og tager nu det der med bil kørelse i stiv pote.

3 gange i dag har vi bemærket at han går til teressen døren og dutter på ruden. Det betyder jeg skal tisse eller noget der er større. DYGTIIIII  hund. Det betyder at vi ikke længere er helt så ops på, hvornår han har spist, sovet og leget men mere på, hvornår han går til døren.

Jeg er simpelhen så imponeret af ham. - I øvrigt har han været på vægten i dag. Han vejede 6,2 kg ved sundhedstjek som 7 uger og nu som 9 uger vejer han 2 kg mere. Sammenlignet med Bailey er det knap ½ kg mere end han vejede.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar