tirsdag den 4. december 2012

Hyklerisk, Egoistisk tjooo den er vist god nok!

Jeg elsker julen og dets traditioner, og syntes det er herligt give gaver og se overraskelsen og glæden over det der gemmer sig bag papiret på familiens ansigter,ligeledes elsker jeg selv at blive overrasket og forkælet med gode gaver. Jeg holder FAST på, at ungerne skal ønske sig gaver og Ikke penge og siden de var helt små har de måtte lære, at gaverne FØRST åbnes når der er spist, ryddet op, danset om juletræ - altså alt for sent i deres øjne. ;-)

I år er jeg hammerne hyklerisk, for udover, at lille Merlot kommer hjem og bliver VERDENS bedste julegave, som jo åbnes før tid, så har jeg i dag fået en gave mere før tid.

Ove har gerne ville give mig en lille gave på trods af hundehvalp, men jeg har ikke været nem, at opdrive et ønske fra. Jeg ønskede mig rent faktisk ikke noget småt :-) og ønske sig penge er jo forbudt ;-) Endelig fik han ud af mig, at det jeg VIRKELIG VIRELIG ønskede mig var de lange støvler som jeg det sidste års tid luret noget på. Jeg har set på Neopren gummistøvler, skindstøvler fra Harkila som begge har siden af H til. Så har jeg gået som katten om den varme grød om et par meget dyre læderstøvler fra Magellan &Mulloy og ikke mindst om et par Duberry. Ove blev enig med sig selv om, at jeg havde fortjent at blive forkælet ;-) og med en løncheck der sagde spar 2 efter udbetaling af 7 mdr's løn var opsparingen i hus, og så var det dælme med at smede mens jernet var varmt ;-)
Det har været temmelig svært at finde forhandlere rent fysisk, til gengæld er der en hel del internet butikker, men at købe SÅ dyre støvler på nettet, hvis de så ikke sider 100% så godt som de ser ud, var jeg ikke meget for. Forhandlerne af Magellan & Mulloy har et showroom i Ringsted, så det var ikke så nemt at prøve dem. Men I Juelsminde fandt jeg en rideudstyrs forretning, hvor jeg kunne prøve Duberry støvlerne. Der kørte vi til i eftermiddag og WAUW, hvor ER de bare lækre, de sidder som støbt på og de er HAMMER flotte. De har ikke forladt min fod siden og jeg overvejer at sove med dem på. :-)

Længe leve hykleriet - fy ha, hvor er jeg egoistisk - men jeg var jo NØDT til at prøve støvlerne, så det med en overraskelse under træet var lidt umuligt  ;-))))

1 kommentar:

  1. Kære Jeanette,

    Hyklerisk og egoistisk er 2 ord man absolut IKKE kan bruge om dig, så nyd du bare dine nye lækre støvler med god samvittighed!

    SvarSlet