lørdag den 1. december 2012

Hvalpesitter

Pernille havde været så sød, at betro mig det ansvarsfulde erhverv, at være hvalpesitter imens hun skulle afsted og have parret Pasta. Det endte med at blive om lørdagen, hvilket betød, at både Kasper og Mikkel også havde mulighed for at komme op og se hvalpene.

Jeg ankom kl. 12.20 og hvalpene befandt sig i hundegården som var godt opvarmet da det er i fyrrummet. Der var også ophængt en varmelampe over selve huset og hvalpene havde mulighed for at gå ud igennem lemmen og ud i  løbegården og den kæmpe have.

GRØN i haven 

BLÅ da vi er på vej ind i huset 
Hvalpen var glade for at se mig og i vældig hopla - de benyttede alle græsset til toilet besøg og de havde intet lavet i kassen med træpiller eller i løbegården. Da alle havde gjort sig færdige skulle jeg have dem lokket med ind i huset.. sikke et virvar :O) bedst som jeg fik en hjulpet op af trappen, så gik en anden ned. Flere af dem var rigtig gode til trappe gang og deriblandt Blå. Endelig var alle inde, en, to, tre, Syv..Syv !!!! Hvor var den sidste... Hurtigt ud igen og henne ved den anden trappe stod lille Gul og ventede på at komme ind af den dør. Inde i varmen igen, var der gang i den, jeg fandt den STORE kurv med alverdens legetøj og væltede det ud på gulvet og satte mig på gulvet.. Overalt vrimlede det med små sorte som bed og nappede i tæer, bukser, tørklæde og hænder...Av AV AVVVV...og nåhhh, de ville også kysse og nusse og være i hænder og kort efter faldt der ro over flokken

Jeg bemærkede at Blå var meget kontakt søgende, hvorimod grøn var mere reserveret. Grøn er rigtig god til at lege koncentreret med sagerne og lader sig ikke distraherer af forstyrrelser. Blå er særdeles madglad og med det samme han kunne dufte at jeg hældte vand over deres foder sad han troligt foran køkkenbordet, hvor fodret stod - Det var han det eneste der gjorde. Men alt i alt var hele kuldet meget harmoniske og skønne. 2 af pigerne lagde jeg særligt mærke til, som anderledes. Lilla fordi hun konstant er PÅ og en BISSE og gul fordi hun konstant gik egne vegne. Præcis som da vi gik ind og hun blev væk fra mig.

Da ungerne kom forbi livede de op igen og igen blev de lukket ud og besørgede hver især - SÅÅÅ DYGTIGE er de altså bare.
Hvor meneskerne er, ja der skal vi også være!! Det er meget sociale hvalpe

GRØN sover trygt i Kaspers arme

 Mikkel skyndte sig at få sine tæer i sikkerhed, da de små med syleskarpe tænder kastede sig over dem.
Jeg benyttede lejligheden til at lufte de resterende voksne hunde - deriblandt mormor Silke og mor Bonus.


Da ungerne havde fået nok af hvalpekys og bid...kørte de hjem igen og jeg fik en times tid i hunde-kurven med Retrieveren, en kop the, omgivet af sovende hvalpe. Kl. 15.30 skulle hvalpene spise og jeg fik dem alle gennede ud i hundegården hvor de pænt og stille og roligt spiste i rad og række

Endnu en tur i haven, hvor alle besørgede, legede og slås. Jeg bemærkede at Blå var meget legesyg og nysgerrig på de andre. Han gik ikke egne veje, men fulgte trop, når andre søgte ud i den store verden.
Grøn var også legesyg, men kun når han selv valgte det. På et tidspunkt var han optaget af at bide i en gren, da en af tæverne ville lege med. Han fik tydelig vist hende at han ikke var interesseret i leg med hende og fi hende skubbet væk, for så at fortsætte med sin gren. Begge fulgte og søgte mig uden problemer.

Kort efter, da vi atter var kommet ind i varmen kom Helle på visit, hun skulle lige se de små vidunder.
Blå´s charme er svær ar stå for, og Helle var også solgt :O) hvem bliver ikke det i sådan en hvalpekurv!

Kort efter kom Tommy og vi fik en god snak, om hunde - Tommys ynglings var Blå og Rød, hvis han skulle vælge - mest fordi de begge er enormt kontaktsøgende.
Karen kom også lige forbi og slkulle overtage min "vagt" og da Tmmy jo var kommet hjem, måtte hun "nøjes" med at hygge med dem en times tid.

Pernille vente omsider også hjem, efter en vellykket parring med Moon.. Hyggeligt selskab er jo svært at løsrive sig fra, så kl blev næsten 8 inden jeg var hjemme efter en SUPER DEJLIG DAG

Min mave fornemmelse sagde mig at Blå ville være det rigtige valg, men hvalpetesten kan formenetlig hjælpe på søndag.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar