tirsdag den 1. marts 2011

Hjemvendt fra ferie og vi savner træning!

Endelig er det ved at blive en normal hverdag igen. Efter mere end 14 dages adskildelse var det 2 MEGETglade hunde vi fik hjem igen efter vores Thailand tur. De var både glade for at se os (heldigvis ingen fornærmede miner) men også glade for at se hinanden. Der er blevet ligget rigtig meget i ske, måde hund og hund men også mennesker og hund siden vi kom hjem.

Alle har haft en super ferie - Chivas havde dog lige været noget uheldig og måtte forbi dyrlægen og i narkose for at få klippet og brændt en flækket negl som blødte HELT vildt. Så meget at "plejemor" Lise var ved at gå i brædderne. Elles er vi taknemmelige for at vi overhovedet har fået vores hunde tilbage, da der har været "trusler" om, at vores søde feriepassere ikke ville udleverer dem igen. Det er jo dejligt at andre også syntes, at vores 2 superlabèr er så fantastiske som vi selv syntes - men i FÅR dem ikke. :O)

Træning har længe været en by i Rusland følelse det som. IH hvor vi savner at komme for alvor i gang.
Vejret og mangel på holdtræning og træningskammerater har gjort, at der er LAAANGT mellem de udfordrende træningstimer. Ny hverdag med mange nye indtryg og en lang ferie har også sat sit præg på den helt almindelig hverdags træning. Men nu skal det være slut - nu må vi altså i gang igen, for hold op, hvor savner begge hunde og jeg det godt nok.!

I dag kom jeg heldigvis tidlig hjem fra skole og med høj sol og pippende fugle var det bare med at komme ud med Bailey.

Det blev til linje træning - højre og Venstre. Bailey løser opgaven flot og følger mine anvisninger. Jeg noterer mig at jeg faktisk ret nemt kan flytte hans vægt = retning på trods af fristelser i modsatte retning. God succes træning og helt sikket noget som jeg skal ligge mere ind i den daglig træning.

Så lavede vi lidt markerings arbejde - enkelte og dobbelt med let tilgængelig nedfaldssted og inde i budskadset helt i skjul.  Her gik det også super og i højt flyvende tempo.
Afleveringerne bliver dog lidt sjuskede når tempoet er så højt. For dem er der ellers ved at være godt styr på. Men det er tydeligt for mig at når tempoet er højt kommer tildensen til at tygge på dummien frem, hvis jeg forlanger ro.  Med flyvende aflevering er der ingen tyggen og med rolig aflevering er der tyggen .... hmm hvad skal man lige vælge  ??..... Jeg vil for alt i verden undgå den urolige mund, så pt tager jeg med glæde imod de flyvende afleveringer og forlanger ro bagefter. Så må i arbejde os i mod roen hen af vejen.

Derimod er der rigtig fin ro på afleveringerne i søget, som vi også fik lavet. Et søg hvor der absolut ikke er noget at sætte en finger på. Han søger systematisk indefra og kommer helt ud - bruger næsen godt og har højt tempo.

Herligt med en god gang træning for os begge. Stakkels Chivas må så vente til neglen er klar igen før han så skal til at lave noget træning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar